lørdag 29. mai 2010

jeg er så lykkelig at jeg er misunnelig på meg selv

Tidligere denne uken ble jeg kjent med Sonja fra Norge. Hun viste seg å være et helt unikt kvinnemenneske som har hatt Kreta som fast ferieplass de siste 14 årene. Hun er en god venn av min bedre halvdel og bare utrolig herlig! Så. I går kveld dro jeg, Sonja fra Norge, Effi (sjefen til Jordan) og Jordan på restaurant. Det var en veldig søt, typisk gresk restaurant gjemt bort fra hovedgaten og lå nesten på stranden. Maten kom i (altfor) store mengder og falt absolutt i smak. Sonja fra Norge og jeg prøvde og forklare de at i Norge spiser vi middag > dessert > kaffe og kake > punktumferdigfinito. Her fikk vi masse forskjellig gresk mat som en slags oppvarming til middagen (hvem trenger å varme opp for å spise middag liksom). Så. Når vi endelig skulle begynne på middagen var vi søte pikene fra Nord passelig stappmett. For høflighetens skyld man bare spise mer, og for meg som har magesekk på størrelse med en oliven slet litt. Men, øvelse gjør mester!

I dag var det 32 grader (minst) og vindstille. Puh! Det har vært vind her hver dag i over to uker nå, og plutselig var det å gå ut døren som å gå rett inn i en stekovn. Puuh! Uansett, jeg jobbet bare en time i dag fordi det er lørdag og lørdag erlik reisedag erlik lite strandliv. Det betyr at det ble strandliv på meg! Eller, meg og Sonja fra Norge. Jeg gispet etter luft mer enn en gang. Et vindpust, euxaristw!

Ela re agapi mou!

Hjerte hjerte hjerte!

Så fikk jeg is, og ble litt mer forelska.

Så spiste jeg gyros mens jeg jublet over internett og varme på terrassen. Forresten! I natt ble jeg holdt våken av kounoupi x millioner. Bzzzzz. Jeg har 15 myggstikk, og fem av de på hånden. Jeg håper de brenner i helvete! Iiiirh det klør.

Stine ringte nettopp! Hun har landet på gresk jord og oppholder seg i skrivende stund på hotellet tre - fire minutter opp i bakken. Hun skal være her en måned og være fabulous sammen med meg. Hun er (for de som ikke vet) mitt superflotte søskenbarn som flere ganger reddet livet mitt i løpet av de seks månedene jeg var stuck i Norge. Jeg skal straks løpe opp til henne så skal hun, jeg og kjæresten ut å ha det gøy senere i kveld.

hurra for varme, hurra for dunputa (snart), hurra for makrell i tomat og leverpostei (snart), hurra for se&hør og her&nå (snart), hurra for mamma og pappa, hurra for internett, hurra for Jordan, hurra for Edward Maya - This is my life, hurra for lykkerus, hurra for forelskelse, hurra for Sonja, hurra for Kreta, hurra for Life kirsebærjuice, hurra for de som oppdaget at fries hører til oppi maten

1. Hurra for at du har det så bra! :-D

2. Må nok si at jeg misunner deg også ja:) men er visst min tur til å bli litt i norge for en gang skyld:) Men så utrolig kjekt å lese bloggen din! så gøyt å lese om andre som har lever livet som ikke alle andre kan forstå før man har opplevd det selv:)

3. Å være forelsket må virkelig være den beste følelsen i hele verden. Dere er søte sammen :)

4. Hurra for Alice på steinkjer i 20 grader å sol =) Hurra for Hulle i torghatten, hurra for svartisen, hurra for trollstigen, hurra for norges fine natur! =) Æ nyt norges ferien min MAX, vi kjøre langs kysten å naturn her e F A N T A S T I S K! =) om ca 3 uke kommer æ hjem igjen =)