tirsdag 25. mai 2010

dette skulle vært publisert i går

Jeg rakk akkurat å komme meg inn under taket til Café Café før sydenregnet tok sats og pøste ned på turister som ante fred og ingen fare mens de trasket gatelangs og sikker forbannet seg over at sola ikke skinner i dag. For meg gjør det ikke noe at det er overskyet (og nå regn), for turen min har ikke holdbarhetsdato.

Jeg jobbet ikke i dag. Det var ikke nok mennesker på stranden og da nytter det ikke å innbille seg noe annet. I stedet for tok jeg med meg Øya og lå på solsenga iført dongeribukse og singlett fra Bershka (hjerte) og leste. Det er andre gangen jeg leser den boka og den er enda bedre når man er på Kreta. Man kjenner igjen lydene, luktene og alt annet som blir beskrevet. Alt er bedre på Kreta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar