torsdag 21. juli 2011

ut på eventyr





I går kveld dro jeg og søte Anette ut på eventyr sammen. Vi leide en scooter og satte kursen mot Mega Place. Stedet ligger ikke langt unna flyplassen, i nærheten av Souda. Vi hadde ærlig talt ikke peiling på hvor i det hele tatt. Men vi hadde med oss kart og en haug med flaks. Overraskende nok kjørte vi ikke feil noen ganger, og heldigvis var det alltid en eller annen gammel greker i sikte som vi kunne spørre om veien. Det skal sies, når klokken var blitt 22:33 (og filmen skulle begynne 22:40) ble jeg mildt sagt stressa. Naturlig nok ble vi derfor utrolig glade for å se skiltet Mega Place. For alvorlig talt, hvis vi hadde kjørt tur langt ute i ødemarka og gått glipp av den nyeste og aller aller siste Harry Potter filmen fordi vi hadde dårlig retningssans, hadde det klikka for meg.





Vi ble positivt overrasket over å finne ut at filmen vistes i 3D, noe som var en førstegangsopplevelse for oss begge to. Det var så awesome! Tenk at det aldri kommer mer HP. Tror jeg må lese bøkene igjen. Og ønske meg boksen med alle filmene når den eventuelt måtte komme ut. Så klart.



Når vi skulle hjem hadde vi hele natten på å vase att og fram. Og godt var det, fordi etter at vi hadde svingt av mot Chania fant vi ikke mer skilt. Så vi kjørte lik så godt bare rundt om kring. Og så vakkert det var. Helt stille, ingen biler, ingen mennesker. Bare stillhet (bortsett fra scooteren da). Store og små greske hus, trange gater og deilige lukter. De fleste gatene er jo enveis, så det var bare å følge veien. Det var så varmt og godt, men det er vel sånn det blir når det er 28 grader klokken halv to om natten. Vi kom oss trygt hjem til slutt, og det er jo det som telles.

6 kommentarer:

  1. åh jeg vil ogsååååå! Skulle så gjerne hatt det sånn igjen, på Kreta...gjøre det man vil, når man vil og så blir det alltid bra:)
    Heldig du altså! Hadde jeg vært yngre hadde jeg flyttet ned igjen. Nyt det!!
    Bor Anette der også, eller bare feriegjest?

    Tina

    SvarSlett
  2. Synes det høres skummelt ut å vase rundt mitt på svarte natta og at det e helt stille!:p

    SvarSlett
  3. Woah! Det var litt annen kino enn hva det jeg er vant til!

    Skal ut å se den siste HP filmen i kveld jeg også ;)

    SvarSlett
  4. Tina: Ja det er så fantastisk her :) Hvorfor ikke bare flytte ned igjen nå? Nei hun er bare på ferie her :)

    SvarSlett
  5. Marie: Det er mest fordi jeg føler ikke jeg kan gjøre det pga man har blitt "voksen" (26 år :) ) og fast jobb osv. Men jeg tenker jo på det hver eneste dag!! tenk det... Hadde det så fantastisk bra mine sesonger der....
    :)
    Jeg ser hvor fantastisk det er! Første år i år jeg ikke har vært/skal på ferie til Chania. Kos deg masse!

    Tina

    SvarSlett
  6. Tina: Ja det er ikke så enkelt når man først har etablert seg i Norge. Må være rart å ikke feriere her i år :\ Men heldigvis flyter ikke Kreta noen steder :)

    SvarSlett