søndag 10. juli 2011

noe rart

En kommentar jeg får ofte fra turister her i området er det er utrolig mange nordmenn her. Da bruker jeg å si at ja det er ikke så veldig stort her. Det har skjedd stadig vekk at noen treffer naboen på lokalbutikken og slår av en prat, mens hjemme i Norge har man ikke utvekslet et ord med de på flere år. Og til poenget, hvem tror dere jeg møtte på stranda i dag? Jo, nettopp. Naboene fra Tromsø. Har riktig nok hilst på de hver gang jeg har kjørt forbi, men har ikke snakket med de på maaange år. So, yes.

Noe annet jeg syns er merkelig her nede er når vaskedama på hotellet nedenfor leiligheten min ser på meg hver eneste morgen med de samme overraskende øynene og sier lufter du virkelig hunden din hver eneste morgen? Da himler jeg kraftig med øynene i tankene mine Ja, jeg gjør det. Hva skal jeg ellers gjøre, la han gjøre fra seg inne? Nei takk, de dagene er forbi. BANK-I-BORDET!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar