mandag 11. april 2011

sophia beach

Seriøst, har jeg virkelig helt glemt og blogge om hva jeg skal jobbe som i sommer? At det går an. Vel vel, bedre sent enn aldri.

I sommer (altså fra og med slutten av neste uke) skal jeg jobbe som resepsjonist for Sophia Beach hotellet her i Platanias. Jeg har kjent Sophia i fire år og ble kjempeglad i fjor sommer når hun spurte meg om jeg kunne være interessert i å jobbe for henne. Ingenting var hundre prosent sikkert før i år da, men nå er straks alt i boks.



Arbeidstidene mine er ganske herlige, jeg kommer til å leve sydenlivet akkurat slik jeg liker det. Arbeidsdager som ikke varer i tolv timer, shopping, bading, soling og ikke minst.. mat!

I morgen tidlig skal vi til Xania og fikse papirer til meg, slik at jeg får jobbet lovlig i Hellas. Er ganske nervepirrende og ikke særlig smart å jobbe ulovlig for lenge, kjedelig å måtte se seg over skulderen hele tiden.

Er det tilfeldigvis noen av dere som kommer hit til Platanias i sommer for å jobbe eller feriere?

14 kommentarer:

  1. kommer til helga! :p

    SvarSlett
  2. Heldig du er!
    det hotellet der har jeg sett mener jeg, det ser veeeldig fint ut! ;)
    Lena

    SvarSlett
  3. Gratulerer :D blir desverre ikke noe tur på oss i år. Så blir helt gal av å høre på alle som sier at de skal til kreta................

    SvarSlett
  4. åå så gøøøy ! :D super bra jobb også, ikke sånne partyjobber bare - noe man kan bli litt lei av da man også vil ha en jobb som er litt mer hverdagslig for å så kunne ta festen når den kommer! grattis! Søt header også:)

    SvarSlett
  5. Jeg kommer 19 mai! ;) gleder meg! :) spennende og jobbe i resepsjon da! :) treffer mye folk og kan samtidig leve livet! :) fint hotell du skal jobbe på også! :)

    SvarSlett
  6. Hei. Bor det mye nordmenn på hotellet? Er det greie leiligheter? er spent, da vi skal bo der i løpet av juni/juli. :)
    Genrellt er det vel bra vær i den perioden?

    SvarSlett
  7. Anonym: Jeg vil tippe at 70% er nordmenn, sånn ca. Resten er stort sett svensker, men av og til er det noen dansker :) Leilighetene er kjempefine! Har fått så mye positive tilbakemeldinger av de som har bodd her, er så gøy :) Jaja, da er været ganske fantastisk :)

    SvarSlett
  8. Hei... jeg og en vennine flytter til kreta i april for å jobbe, hvordan ordner man med jobb papirer , evt oppholdstillatelse hvis vi trenger det?
    kjempe spennende å lese bloggen din !

    SvarSlett
    Svar
    1. Så spennende! :-) Hvor på Kreta skal dere? Sjefen min på hotellet ordnet med papirer slik at jeg fikk jobbet lovlig. Oppholdstillatelse kan jeg dessverre ikke noe om :-) Men det kommer dere neppe til å trenge! God tur!

      Slett
    2. vi flytter til platanias :)
      takk for det !
      klem :)

      Slett
    3. herlig! :-) det er en veldig fin plass å bo på! litt vanskelig med tanke på økonomikrisen, men det skal nok gå greit siden det er såpass mange som reiser dit i løpet av sommeren. hvor lenge skal dere bo? har dere mange kontakter der? har dere fått dere jobb?

      Slett
    4. vi har planer om å bo der hvertfall til oktober,, så får vi se hvordan det går :) vi har en del kontakter der nede, vi var der i mail, april, og oktober i fjor også har vi vært der årene før også. har ikke fått oss jobb enda,men leilighet i nærheten av the twins restaurant av en som heter Stelios Palioudakis. ganske sikker på at det var deg vi så når vi var der i oktober (du gikk tur med hunden) men da var vi på vei til å få omvisning så vi hadde litt dårlig tid ellers hadde vi tenkt å hilse ;)
      kanskje du har noen tips om hvor vi evt kan jobbe?
      skal du tilbake igjen i år du da?

      Slett
    5. så mange forskjellige turer ja, ikke verst :-) det var nok meg, hehe :-) dere får et lengre svar på facebook!

      Slett
    6. Takk for det ! :)

      Slett