lørdag 10. september 2011

hjemmelaget manikyr

Er det noe jeg bruker mye tid på her nede så er det neglene mine. Lekre, fargerike negler passer så utrolig godt inn her i syden. Alt som er fresht hører til sol og sommer.
Dessverre begynte fire av neglene mine og flise seg noe voldsomt helt plutselig for noen måneder siden. Hvis noen av dere har samme problemet vet dere hvor irriterende det er når de rives av ofte og aldri vokser seg lange. Så. Nå i tillegg til farget neglelakk behandler jeg neglene mine omtrent en gang i uken når det er på tide med et nytt strøk. Min fantastiske nabo fra Tromsø la igjen noen få produkter til meg når hun var på besøk her, for hun hadde visst slitt med samme problemet selv. Har testet de ut noen få uker nå, og ser saaakte men sikkert en forbedring. Men litt lengre tid tar det naturlig nok.



Jeg er dårlig oppdatert på slike navn og merker, men etter å ha googlet dette navnet fant jeg ut at det tilhører en mann har vunnet priser for sine produkter. Høres lovende ut spør du meg.


Peke- og langfingerneglene som har forfalt, men det ser dere sikkert. Og de to på hver hånd er hvitere enn de friske. Jeg forstår ingenting, haha.


Trinn en, hydra-flex serum. Masseres på og huden rundt neglen. Vent til det er helt tørt før neste trinn.


Trinn to, hydra-flex shield. Påfør et lag. Vent til det er tørket før eventuell farge påføres, eller et lag til for behandling.



Noen av dere som har tips til flisete negler?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar