fredag 19. august 2011

growing up

Det er nesten mørkt ute, tror solen må ha gått ned. Når begynte solen å gå ned før jeg er ferdig på jobb? Har ikke fått det med meg. Tiden går så fort. Utrolig ubehagelig fort. Klarer ikke telle på en hånd engang hvor mange vakre solnedganger jeg har sett her i sommer. I fjor der i mot, så jeg den hver kveld. Minnet meg selv på hver eneste gang at jeg aldri måtte ta den for gitt. Og det gjorde jeg heller aldri. Håper jeg får en fridag snart så jeg får nyte den igjen, er så lenge siden.

Det er kun lørdagene jeg har peiling på hvilken dato det er, siden vi da har ankomster og avganger. Så naturlig nok har det gått en hel uke når jeg ser på datoen igjen. Kanskje det er derfor alt går så fort? Nå har vi gjester på hotellet som skal være til september. SEPTEMBER! Jeg henger alltid to måneder bak alle andre, virker det som. Jeg nekter liksom å tro at tiden går, blir like overrasket rundt hvert månedsskifte. Men samtidig er det litt godt at tiden går.

Det er godt å kjenne at jeg blir eldre. Jeg tar meg selv i å reagere på ting jeg tenker eller gjør. Slik som at jeg for eksempel har begynt og tenke før jeg prater, noe som er helt nytt for meg. Det sies jo at jeg er født uten filter. Og det har jeg trivdes med. Men plutselig tenker jeg at neii det kan jeg ikke si, det hadde ikke vært særlig smart ... Hva skjer? Blir alltid så fortumlet over meg selv, er ikke vant til det ennå. Jeg begynner visst å få livserfaring. Jeg tenker annerledes. Jeg tror ikke verden kommer til å stoppe opp eller gå under hvis noe fælt skulle skje. Livet går videre. Alltid!

En annen ting jeg oppdager når det kommer til det at jeg har blitt eldre, er at jeg interesserer meg ikke like mye lengre for unødvendig informasjon (les: her ligger det mye under). Jeg bryr meg heller mer om meg og mine nærmeste, enn hva resten av verden tar seg til. Jeg bruker heller tid på ting og mennesker som virkelig interesserer meg og som gir meg noe. På toppen av det hele har jeg lært meg å leve i nuet. Nåtiden. Og det føles skikkelig bra!

4 kommentarer:

  1. Det e faktisk ganske godt å bli eldre. Man lære så mye om sæ sjøl for hver dag som går, og med tida innser man ka som virkelig e viktig her i livet, ka man burde fokusere på. Det e en herlig følelse å forstå at man begynne å kjenne sæ sjøl, og at man ikke lenger bryr sæ om ka resten av verden tenke og synes om den man e og det man gjør.

    PS: Å tenke før man snakke e en god egenskap, så det e jo fint at du begynne å få det bedre til, hahaha. ;)

    <3

    SvarSlett
  2. E helt enig i at tia går så alt for fort, eg e enda i juni eg. Klar for sommerferie og så absolutt ikje klar for å flytte i overimårra :P
    Eg e litt motsatt enn deg da, eg blir livredd hver gang eg merke at eg eldres, eg har ikje lyst å bli eller føle meg eldre enn 20. Forever young!

    Sv: E derfor eg begynte å blogge no, tenkte å bare få det i gang så eg e motivert til å blogge når eg kommer fram og. Så får familien og venna holde seg oppdatert :) Hehe ja headern e gammel, e bare for lat til å fikse ny ;P Du får gjerne hjelpe til ;) Muss muss!

    SvarSlett
  3. Susanne: Haha, ja jeg bedrer meg så absolutt!

    SvarSlett
  4. Du er fortsatt den beste jenta jeg kjenner <3<3 Love you!

    Har du sett et merke som heter "Axel" på Kreta? Vil ha en pengbok der i fra. :D

    SvarSlett