søndag 5. september 2010

svar på spørsmålsrunden, igjen

Hva savner du mest fra Norge?
I tilfeldig rekkefølge : familien, vennene mine og maten. I full fart : rømme, taco, grovbrød, norvegia ost, ost-og-bacon-pølse, salami, idun ketchup, kjøttkaker i brunsaus, fiskegrateng, osv.

Hvilke planer har dere for fremtiden? Blir du boende på Kreta med Jordan, vil dere flytte til Norge begge to, et annet land, kanskje? Kommer dere til å flytte til Norge senere, hvis Jordan vil det?
Vi har ikke lagt noen fremtidsplaner. Eneste vi vet er at vi koser oss masse sammen, og at jeg skal være her i vinter. So far so good :-)

Hva er det beste med å bo på Kreta?
At jeg får leve drømmen sammen med kjæresten min. Og så klart : sol, varme, lange strender, stjernefylte netter, accessories kjenner ingen grenser, alt er mulig, frappé, ingen har det travelt, og alt annet.

Hvor og når fant du ut at du virkelig var forelsket i Jordan?
En eller annen gang i løpet av oktober i fjor. Alt skjedde så fort og før vi visste ordet av det var vi forelsket. Jeg husket jeg tenkte en uke etter at vi begynte å date at livet uten han i Norge kom til å bli uutholdelig. I ettertid fant vi ut at vi forelsket oss på date nummer to. Det tar av og til litt tid å innse hva man har.

Hvor lenge hadde dere vært sammen før du fant ut at du skulle flytte ned til han?
Det ble helt naturlig planen i løpet av de to ukene vi hadde sammen. Vi var forelsket og ville være sammen her etter vinteren, punktum liksom. Enveisbilletten bestilte jeg to uker etter at jeg var kommet hjem.

Tror du det kommer til å gå bra når høysesongen er over og alt er stengt?
Jeg håper det! Jeg aner ikke hva vinteren kommer til å bringe og det får det til å kille i magen.

Du kommer hjem til jul sant?

Så klart!

Hva ønsker du deg i julegave?
Penger (overfladisk, men jeg trenger det nok).

Hvorfor flyttet jeg ikke sammen med deg?
Dårlig timing på grunn av økonomi og kjærlighet vet du.

Har det å bo på Kreta vært sånn som du forestilte deg at det kom til å bli?
Før jeg kom hit prøvde i det vide og det brede å forestille meg hvordan alt kom til å bli. Det var umulig. Så jeg har tatt i mot alt med et åpent sinn og håpet på det beste i alle situasjoner. Derfor er alt bedre enn jeg kunne forestilt meg.

Har kjæresten din lært noe på norsk? Har du på gresk?

Jordan kan en god del på norsk. Mest sånne ting han har bruk for i snackbaren da. Er du klar til å bestille? En, to, tre, bånnski! Vil du ha solseng med parasoll? I den duren. Jeg kan utrolig mange ord på gresk, jeg kan telle og jeg kan klokka. Men å snakke det er noe helt annet. Det er ikke helt enkelt å lære når alle rundt deg snakker norsk. Til og med de som bor her.

Anbefaler du en person som har forelsket seg på Kreta å flytte nedover?
Ja. Hvorfor ikke liksom? Satser man aldri vinner man aldri. Går det galt, så går det galt. Verre er det ikke. Det er bare en flytur hjem.

Tar du han med deg hjem til jul?

Pappa har invitert han, men jeg har ikke noe svar på det ennå.

Trives du godt med å bo der nede?
Jeg stortrives! Det er helt fantastisk og jeg anbefaler alle å gjøre det samme hvis det er det de ønsker. Alle drømmer vel om å bo på Kreta. Jeg har ikke vært så lykkelig på lenge!

Er det lett å finne seg jobb?
Jo flere kontakter man har jo lettere er det nok. Jeg fikk jobben kastet i fanget, så jeg har vært veldig heldig. Men hvis man spør og leter finner man nok.

Hvordan er det der om vinteren?

Jeg vet ikke ennå. Men jeg skal nok fortelle om det her på bloggen mens jeg opplever det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar