torsdag 29. juli 2010

ikke på godfot meg bussjåfører i noen land

Åh, det glemte jeg helt å fortelle! Jeg var så sinna tidligere i dag, fy søren. Jeg satt på bussen på vei til Aliki og når jeg nærmet meg krysset i Ag. Nektario ringte jeg av. Bussen stoppet og jeg var så klar til å komme meg ut i frisk luft og vekk fra klaustrofobien alle turistene skaper ombord på den vanligvis så romslige bussen (den har ikke vært romslig siden mai, men likevel). Kun dørene på midten ble åpnet, og jeg som satt nesten bakerst i trekkspillbussen hadde ikke sjans til å komme meg av. Faen tenkte jeg, da får jeg gå fra neste stopp. Ringer av igjen men denne gangen stopper ikke bussen. Fy faen altså. Sinnet koker inni meg mens jeg må stå blant svette og skrikerunger de siste minuttene inn til Xania sentrum. Omsider stopper bussen og alle turistene rømmer ut i sola. Jeg er lenger ikke sint men forbanna, og dagdrømmer om hvor fantastisk det hadde vært å gi sjåføren huden full med mine besteste nordnorske gloser (jeg gjorde selvfølgelig ikke det da, men det fristet i øyeblikket). Jeg forklarte han situasjonen min og tenkte inni meg hvordan det var mulig å være så inkompetent og korttenkt at han bare åpnet en dør. Jeg fikk til svar at jeg hadde trykket på knappen for stopp, ikke for akkurat den døra. Herregud, hvordan skal jeg vite at det er forskjellige knapper? I Norge har vi en knapp, den stopper bussen og (vanligvis) åpnes alle dørene. Mye enklere og mindre sinte tanker.

Jaja, jeg liker ennå ikke bussjåførene her. Det er ikke først (og garantert ikke siste) gang de gjør noe feil.

Edit: Aliki sier at det finnes bare en knapp. Hah! Jævla bussjåfør.

2 kommentarer:

  1. Sv: Er ikke første gang vi var der! Hvis hun var kelner, eller noe lignende, så jeg henne ja!

    SvarSlett
  2. hoho, ingenting slår smågodt eller hva:-) så koselig at du får besøk!:)

    åh så irriterende.. og i denne varmen!! hadde selv blitt sur i din situasjon. har mine historier med busssjåfører selv, husker en gang i Norge så skjelte busssjåføren meg ut foran alle og skrek ditt og datt om at busskortet mitt var ugyldig og at jeg ikke skullle jukse slik som jeg gjorde. vel han visste tydligvis ikke hvilken dato det var, fordi busskortet hadde ikke gått ut slik han så fint skrek ut til alle at det hadde gjort.. uheldigvis så jeg dette etterpå, for ellers skulle jeg tatt en skikkelig prat med han!

    SvarSlett