onsdag 14. juli 2010

godt og blandet

Når jeg går på stranden mens jeg jobber møter jeg masse herlige mennesker og opplever av og til snodige ting. Slik som dette skiltet her. Skal si dere jeg fikk meg en god latter. Og Astrea fikk et bord til reservert den kvelden.



Nå og da legger kundene igjen VG i strandbaren til meg. Dette bildet måtte foreviges. Takk for VG, forresten!





Jeg har nå lært navnet på alle dagene. Det er enkelt, jeg bare giddet ikke fokusere på det tidligere. Takk til Jordan, fordi han er best og fordi han hjelper meg.





Vi har en gjeng med halvgale og elskelige nordmenn her nå. De syns det er utrolig morro og lære kjæresten min norske ord og fraser. Han ble litt overrasket når jeg oversatte til han. Og jeg ble kjempesjarmert når han skulle skrive norsk uten hjelp.



Eldste dattera til sjefen har oppdaget at jeg har kamera på mobilen min. Rågøy!





Hvem sin tankeløseidé var det å male gangfelt i gata her? Midt i Platanias? Hallo i luken! Det er stappfullt av turister i gatene hele tiden og bilistene kjører som om de hadde drept noen, funnet en stjålet bil, lagt liket i baksetet og satt avgårde på rømmen med politiet i hælene.

Sikkert 90% av turistene her er fra Norge, og i Norge går man rett ut i veien, fordi bilene stopper. Det gjør ikke bilene her. Og det tenker ikke turistene på. Det finnes en eneste trafikkregel her.

# 1 and only : Størst først!






Dette spiste jeg til frokost i dag. Jeg savner norvegia ost. Og mammabrød.



Jordan syns det er utrolig festlig og bruke meg som tegneblokk. Jeg skal ikke si at jeg ikke liker det, fordi jeg elsker det.



I dag er det dødsvarmt. Jeg er svett i alle hakk og har bare lyst til å stikke hodet i fryseren. Har jeg ikke vært effektiv å stable ølglass?



Mariana klippet og farget håret mitt på fredag. Glemte og nevne det. Det er gradert mye og jeg dør litt innvendig fordi jeg prøver og spare til langt men nå virker det bare kortere. Fargen var kullsvart og er på god vei til å bli mørkemørkebrun (som var den opprinnelige planen). Deilig med forandring, da.



I dag fikk jeg massasje for aller første gang i mitt liv. Det var noe av det mest behagelige jeg noen sinne har opplevd og det er godt å ikke ha vondt noen steder lenger.

Jordan måtte jobbe på Astrea i kveld, så jeg har hele kvelden for meg selv. Om litt skal jeg gå på butikken og kjøpe egg og bacon. Så skal jeg hjem, lage mat og spise den med masse Idun ketchup på. Deretter skal jeg være flink og pugge gresk. Det er tungt, så det frister egentlig mer med Will & Grace og dunputa. Errrrhem, prioritering!

13 kommentarer:

  1. Ja nå er jeg tilbake igjen ble en liten(eller liten og liten) pause med blogging. Ja det er kjempe varmt her også, men så utrolig deilig.. Har ikke ord for hvor fantastisk digg det er at det er kokvarmt selv midt på natten:) hvorfor går det ikke ann å stoppe tiden? Hyggelig å lese at du trives er på Kreta foressten:)

    SvarSlett
  2. Skal jeg kjøpe med Norvegiaost til deg?;)
    Skal nedover igjen 26.august:p

    SvarSlett
  3. Ah, massasje <3

    Alltid gøy å lese om livet ditt der nede! :)

    SvarSlett
  4. Kor deilig med massasjiiii, så Georgios va flink? Bra.
    Hils alle fra mæ, savne dæ og at det e varmt og sol.

    klæm <3 <3 <3

    SvarSlett
  5. Jeg har faktisk også netopp lært meg dagene.. det har liksom aldri vært så viktig som stol og slips :P

    SvarSlett
  6. Æ savne dæ :( Å Kreta :( Å varmen :( Å sola :( Å fetaost :( Å appelsinjuicen :( Å stranda :( Å havet :( Å Astrea :( Å ALT! :(

    SvarSlett
  7. Æ savne tilåme de innpåslitne massasiii folkan, det sir litt :p

    SvarSlett
  8. Hei Marie :D Vet ikke om du husker meg jeg, Karoline (var fast lunch kunde på astrea forrige uke) Så heftig at du har blogg, og at jeg kom helt random over den! Savner sola der nede allerede.. hehe

    SvarSlett
  9. Susanne: Alltid gøy at du syns det er gøy :)

    Anonym: Giorgos var flink, ja :) Savner deg og!

    Catharina: Savner deg også <3 Hver dag!

    Katharina: <3

    Karoline: Hei heii :) Er så utrolig dårlig på navn at det er litt flaut, men ville sikkert husket deg igjen hadde jeg sett deg :) Morsomt å skrive blogg vet du når man bor i syden vet du :) Skjønner jeg godt, kom å hent ti grader med hjem så blir jeg kjempeglad ;)

    SvarSlett
  10. Hehe, tenkte meg det :P du ser vel en del nordmenn der nede daglig så :)

    SvarSlett
  11. Hehehe - hilsen fra en av de halvgale nordmennene - som pakker igjen før turen går til London. Nyter deilig duskregn og grader rundt 20! ;) Kose seg videre søta og hils Jordan fra Team Vålerenga =)

    SvarSlett
  12. Birigozzi: hørtes deilig ut. er langt over 20 her nå, og kunne godt vært litt mindre. men kan ikke klage :) ha det fabulous i London! skal hilse Jordan straks jeg ser han :) smask!

    SvarSlett