torsdag 31. mars 2011

I'm back

Hallais! Jeg er tilbake på gresk jord etter en laaaang reise, et kjempe-super-morsomt-rå-fantastisk opphold i Norge og en eeenda lengre reise.

Jeg hadde glemt hvor utrolig godt Kreta lukter. Spesielt nå. Det er vår, alle blomstrene er i full spir og Platanias er merkelig folksomt. Enkelte kaféer har åpnet, butikkene og resten av kaféene pusses opp og hotellene får sitt årlige malingsstrøk. På stranden er mesteparten av søppelet vekk og de har begynt og jevne den ut. Det er mye arbeid for å få dette stedet til å skinne en hel sommer etter å ha "rustet" bort en vinter.

Mens jeg har vært borte har temperaturen her ligget mellem iskaldt og vaaarmt. Altså mellom 10 - 25 grader. Det ryktes at det var 0 grader en dag. Men det har jeg veldig vanskelig for å tro! I dag for eksempel er det 20 grader og overskyet. En og annen regndråpe. Jeg vil ha sol og 25 grader så jeg kan grille meg på stranden før jeg begynner på jobb om tre og en halv uke. Spenning!

Jeg gidder ikke skrive side opp og side ned om hvor fantastisk jeg hadde det hjemme i Tromsø, det kommer heller et bilde innlegg senere. Og dere jeg var sammen med hjemme vet hvor gøy vi hadde det, og ikke glem at jeg savner hver og en av dere allerede. Kom på besøk! Det skal sies at det var sååå godt å se Jordan, foreldrene hans og vovvebabyen min! Fy søren så mye en liten valp vokser på bare fire uker. Nå er han minst dobbelt så stor som da vi fikk han. Iiiiiiihihihhh han er så fin!

Nå er det ikke lenge igjen til turistene begynner og strømme på og Kreta blir syden igjen. Det kribler helt ut i fingertuppene. Kom sommeren!

5 kommentarer:

  1. Velkommen hjem! (går det an å si det når vi ikke bor på samme sted?)

    Gleder meg til å se bilder av hvor stor valpen er blitt :D

    SvarSlett
  2. Har virkelig savnet blogginnlegg fra deg nå ja! hihi :)

    SvarSlett
  3. Er alltid fantastisk å komme tilbake til Kreta etter lang tid :)
    vil også se bilde av valpen!

    SvarSlett
  4. Kine: Koselig å høre! :)

    SvarSlett
  5. Gleder meg til 16 juni! Da er det kreta tid igjen for meg :D

    SvarSlett